SUPERTECH® - a tank géniusza



A SUPERTECH® egy olyan fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-csökkenést elősegítő eszköz, ami közvetlenül a tankban hat az üzemanyagra és minimum 5 éves gondozásmentes működést garantál!



Hatásai:
Üzemanyag-fogyasztás csökkenése: 6-12%
Károsanyag-kibocsátás csökkenése: 40-80%


Néhány esetben, a jármű típusától, állapotától és működési megoldásaitól függően a fogyasztás csökkenése jelentősen meghaladhatja a gyártó által megadott maximum értéket. Íme egy ilyen példa Magyarországról:

Mitsubishi Motors magyarországi vezérképviseletének tesztje
Üzemanyag fogyasztás mérésének tesztje 2db Colt CZT 1.5 Tubó személygépkocsin. Üzemanyag fogyasztás csökkenés: 18,54%.
Extra spórolás a Supertech segítségével...


Néhány további teszt-eredmény:

  • Audi S8 2001-es évjárat benzines 20 l-ről 16 l-re csökkent,
  • Mercedes 500 SEL benzines 1998-as évjárat 13 l-ről 11.5 l-re csökkent,
  • Peugeot Boxer 2008-as diesel 9,5 l-ről 8.6 l-re csökkent,
  • Fiat Ducato 2,8 JTD 2005-ös évjárat 13 l-ről 11.5 l-re csökkent,
  • Citroen Jumper 1,9 TD 2000-es évjárat 8 l-ről 7 l-re csökkent,
  • Mazda B-2005 Pick Up diesel 2003-as évjárat 11 l-ről 9.5 l-re csökkent.
  • Audi A6 S-line 2004-es évjáratú 10 l-ről 8.5 l-re csökkent, az autó rugalmasabb lett.
  • Audi A8 (tuning) 1997-es évjárat 19 l-ről 15.5 l-re csökkent,
  • Subaru Legacy 1997-es évjáratú 12 l-ről 10.5 l-re csökkent.
  • Suzuki Grand Vitara 2008-as automata váltós 2000 cm3 -es 13 l-ről 11.4 l-re csökkent.
  • Suzuki Grand Vitara 2008-as 1600cm3-es 9l-ről 8l-re csökkent.
  • Ford Transit 2003-as diesel 2400cm3 10% fogyasztáscsökkenést eredményezett, a motor egyenletesebb, kevesebb karbantartást igényel.

  • Minden gépjármű esetében teljesítménynövekedésről számoltak be.


    A SUPERTECH® a telepítését követően NEM igényel gondozást!
         ... ez minimum 5 évig gondozásmentes működést jelent Önnek!
    (A gyakorlatban van, ahol 10+ éve működik hatékonyan, gondozás nélkül!)

    Még néhány extra:
    1. Nem befolyásolja a jármű elektromos berendezéseit;
    2. Önmagában nincs mágneses hatása;
    3. Működése során nem használ elektromosságot vagy bocsájt ki kémiai anyagot;
    4. Nincs semmilyen káros mellékhatása;
    5. Telepítése a járművek túlnyomó többségébe egyszerű. Átlagosan 10-15 perc alatt telepíthető.
    6. Egyaránt használható benzines és diesel gépjárművekhez, valamint biodízel és etanol üzemű járművekhez is;
    7. Növeli a motor élettartamát;
    8. Növeli a katalizátor élettartamát;
    9. Elősegíti a kipufogórendszer tisztulását;
    10. Csökkenti a lerakódásokat az üzemanyag ellátó rendszerben, így akár felére csökkenthetők a szükséges injektor/adagoló karbantartások;
    11. Alacsonyabb fordulaton dinamikusabbá válik tőle a jármű.



    A motorháztető alatt…



    A benzin és a gázolaj a két legismertebb, legjobban elterjedt üzemanyag. A jelenlegi járműállomány döntő hányada ezt a két kőolajipari terméket használja motorhajtó energiaforrásként.

    A motor egy olyan készülék, amely az üzemanyag elégetése során termelt hőenergiát mechanikai energiává alakítja át. Az égési folyamat az üzemanyag-levegő keverékének begyújtása és elégetése.

    Az oxigén szerepe:

    A motor működtetéséhez a benzint levegővel keverik, ami a nyomásnövekedés és a szikra hatására begyullad. A levegőre azért van szükség, mert ez biztosítja az égéshez az oxigént. A korábbi modellekben karburátor keverte a "tüzelőanyagot" a levegőhöz, míg az újabb motorokban már elektromosan vezérelt "tüzelőanyag"-injektorok biztosítják, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyag kerüljön az égéstérbe.

    Mivel a levegő csak kb. 20% oxigént tartalmaz, viszonylag sok levegőt kell az üzemanyaghoz keverni. A tökéletes égéshez szükséges legkisebb mennyiség az (elméleti levegőszükséglet) 1 kg benzinhez kb. 14,8 kg (12 köbméter) levegő. Az üzemanyagban lévő szén az oxigénnel szén-dioxiddá, a hidrogén pedig vízgőzzé ég el. A levegő azonban számos más anyagot is tartalmaz, a legnagyobb mennyiségben pl. nitrogént (78%). A levegőben levő nitrogén nem vesz részt az égésben, viszont nagy nyomáson és az égés során fellépő nagy hőmérsékleten mérgező nitrogén-oxidok képződnek.

    Ha az égés tökéletes lenne (ami csak elméletben megvalósítható), a végterméke szén-dioxid és vízgőz lenne, a levegőben pedig változatlan állapotban maradna a nitrogén, mert a hengerben levő összes oxigén és összes szénhidrogén elfogyna a szénhidrogének égése során.

    Sajnos a belsőégésű motorokban az égés korántsem tökéletes, és ha az égés tökéletlen, akkor nem hasznosul az üzemanyagban lévő energia (jelentős) része, így csökken a teljesítmény, és ami még fontosabb, két erősen mérgező anyag, szénmonoxid (CO) és el nem égett szénhidrogén (CH) távozik a kipufogócsövön.

    A motorokból származó égéstermékek összetétele sokban különbözik más körülmények között keletkező égéstermékektől, ami a motorokban fellépő speciális égéskörülményeknek köszönhető. A kipufogógázban kb. kétszáz féle összetevő mutatható ki, viszont legtöbb csak bizonyos üzemállapotokban van jelen. Ezen összetevők közül csak 3 nem okoz környezetszennyezést: az oxigén, a nitrogén és a vízgőz, a többi kisebb-nagyobb mértékben szennyezi a környezetet. Néhány az emberi szervezetbe kerülve mérgező, néhány rákot is okozhat.



    A tökéletlen égés oka:



    Az üzemanyag közel 200 különféle szerkezetű szénhidrogén molekula összessége. Ezeknek a molekuláknak a szerkezete döntő mértékben határozza meg az üzemanyag minőségét. Az üzemanyag szénhidrogén molekulái egymáshoz vannak "ragadva", ami nehezíti az égési folyamatot, mert nem tud megfelelő kapcsolat kialakulni az üzemanyag szénmolekulái és az égéshez adagolt oxigén között.

    A molekulák közötti kapcsolatot létrehozó erők között fontos szerepet játszanak az úgynevezett Van der Waals-féle erők. Az 1910-ben felfedezéséért Nobel-díjat kapott holland fizikus, Johannes van der Waals fedezte fel annak az erőnek a jelenlétét, amely összeköti a molekuláris szilárd anyagokat. A Van der Waals erők viszonylag gyenge elektromos erők, amelyek a semleges molekulákat egymáshoz vonzzák. Ez az erő nagymértékben csökken a távolsággal (fordítottan arányos a távolság hetedik hatványával). A molekulák közötti kötés gyengülése (vagy megszűnése) az égési folyamat javulását eredményezi.



    Miért füstöl jobban a dízel, mint a benzines?



    A dízelmotor füstöl, de lehet rajta segíteni! A füstölés elsődleges oka, hogy amíg a benzineseknél az üzemanyagot rendszerint a szívócsőbe porlasztják, így annak "van ideje" elkeveredni a beszívott levegővel, addig a közvetlenül az égéstérbe fecskendezett gázolaj szinte azonnal meggyullad. Az üzemanyag és a levegő nem kielégítő keveredése felelős a dízelekre jellemző két káros kipufogógáz-komponens keletkezéséért: a gázolajban dús, levegőben szegény területeken a tökéletlen égés miatt korom, míg az égéstér távoli, sok levegőt és viszonylag kevés üzemanyagot tartalmazó részein a gyors égés miatt nitrogén-oxidok (NOx) keletkeznek.



    SUPERTECH® A MEGOLDÁS

    "SE FÜST, SE PAZARLÁS"



    Az üzemanyag hatékonyabb égésének elősegítésében játszik kiemelkedő szerepet a SUPERTECH©, ami az üzemanyag szerkezetét a motorba kerülés előtt változtatja meg, ezzel segítve elő, hogy az égés tökéletesebb legyen és jelentősen kevesebb károsanyag kerüljön a levegőbe és a gépjármű szűrőberendezéseibe.

    A kisebb károsanyag-kibocsátás az üzemanyag fogyasztásának csökkenésével is jár. Minden 10% károsanyag-kibocsátás-csökkenés 1.5-1.6% üzemanyag fogyasztás csökkenéssel is jár.
    Ide kattintva le tudja tölteni az Európai Bizottság 93/116/EK irányelvét , melynek 7. pontja határozza meg a gyártóktól elvárt károsanyag kibocsátás csökkenés hatására fellépő üzemanyag fogyasztás csökkenés mértékét.


    Tisztább levegő, kisebb fogyasztás, kevesebb karbantartási költség = SUPERTECH® hatások



    MI IS A SUPERTECH®?



    A SUPERTECH® egy olyan eszköz, ami szétbontja a szénhidrogén molekulákat, ezzel javítva az üzemanyag és oxigén arányát (stequiometric arányt), aminek következtében tökéletesebb lesz az égés a motorban.

    Az üzemanyag tartályban általában úgy helyezzük el, hogy egy acéldrót segítségével rögzítjük az üzemanyag-szivattyúhoz. Nincs szükség elektromos, mechanikus vagy hidraulikus csatlakozásra, nem bocsájt ki semmilyen anyagot, és nem határoz meg semmilyen folyamatot a jármű berendezéseiben vagy a motorban.

    Amikor kapcsolatba lép az üzemanyaggal - köszönhetően a jármű menet közben keletkező vibrációs rezgéseinek és az üzemanyag-szivattyú tevékenységének - az általa kibocsájtott infravörös sugárzás meggyengíti az üzemanyag molekulák kötéseket (Van der Waals-erők), javítva ezzel a kölcsönhatást az üzemanyag és oxigénmolekulák között.



    A SUPERTECH® működési elve



    A SUPERTECH® a rezgéseknek köszönhetően, infravörös sugárzást bocsát ki, ami meggyengíti a molekulák közötti kötést; ez javítja a kölcsönhatást az oxigénnel, ezáltal majdnem tökéletes égést idéz elő.

    Az infravörös sugárzás egy energia, ami az elektromágnesen hullámok tartományába esik és a molekulák rezgései hozzák létre. Minden tárgy bocsájt ki infravörös energiát. Ismeretes, hogy melegtől kitágulnak a testek, így az infravörös hőhullámok lazítják és/vagy bontják az intermolekuláris kötést (Van der Waals erők csökkennek), így több és jobb kapcsolat alakul ki az oxigénnel.




    A SUPERTECH® egy rendkívül innovatív készülék, ami:

    - Hatékonyan csökkenti a fogyasztást 6-12%-kal;
    - Csökkenti a károsanyag-kibocsátást 40-80%-kal;
    - Megnöveli a motor teljesítményét;
    - Meghosszabbítja a motor alkatrészeinek, ezzel csökkenti a karbantartási költségeket.

    A tesztek a 93/116 EEC direktíva és a SAE J 1321 protokoll alapján készültek.

    A SUPERTECH® NEM CSODASZER, DE SEGÍT NAGYMÉRTKBEN CSÖKKENTI A LEVEGŐBE KERÜLŐ SZÉNDIOXID MENNYISÉGÉT ÉS AZ ÜZEMANYAG-KÖLTSÉGEKET!


    Elkerülhetetlen sajnos, hogy a belső égésű motorok kibocsássák a következő anyagokat:
    CO - szénmonoxid (mérgező gáz)
    CO2 - szén-dioxid
    NOx - Nitrogén oxidok
    UHC - el nem égett szénhidrogének
    PM - részecskék


    FŐBB ANYAGOK A MOTORBÓL



    SZÉN-MONOXID (CO)

    Ha az égés tökéletes lenne (ami csak elméletben megvalósítható), a végterméke szén-dioxid és vízgőz lenne. Mivel azonban a gyakorlatban az égés soha sem tökéletes, így CO (szén-monoxid) is keletkezik. A szénmonoxid a szén égetésekor keletkező színtelen vegyület, légköri nyomáson légnemű, gáz halmazállapotú, kis koncentrációban szagtalan. A Föld légkörének állandó összetevője. Ma, a tiszta levegő 380 ppm szén-dioxidot tartalmaz. 100 éve ez az érték még csak 280 ppm volt. Mennyisége a kipufogógázban az égéstérbe jutó levegő-üzemanyag keverési arányától, a bejutó üzemanyag mennyiségétől és széntartalmától függ.


    EL NEM ÉGETT SZÉNHIGROGÉNEK (angol rövidítése: UHC)

    Az elsősorban üzemanyagból származó el nem égett szénhidrogének mennyisége függ az üzemanyag/levegő arányától. Minél rosszabb ez az arány, annál rosszabb az égés, és annál több el nem égetett szénhidrogén kerül a levegőbe.

    A tökéletesebb égés csökkenti a szénhidrogének mennyiségét.

    Az el nem égetett szénhidrogének az üzemanyag el nem égett részeiből "keletkeznek", összefoglaló néven illékony anyagoknak (VOC) nevezzük őket. A szénhidrogén kibocsátás három módon kerülhet a kipufogógázba: az üzemanyag el nem égett szénhidrogénjeiből; az égés alatt kialakult új szénhidrogénekből; és a hajtóanyag részleges oxidációjából keletkezett részekből. A telítetlen szénhidrogének a szmog képződésben játszanak nagy szerepet, a telített szénhidrogének pedig kismértékű idegrendszer és nyálkahártya károsító hatással bírnak.


    NITROGÉN DIOXID (NOx) - a savas esőt okozó gázok

    A NOx egyfajta keveréke a NO-nak (98%) és NO2-nak (kb.: 2% - erősen mérgező), ami arány függ az üzemanyag/oxigén arányától.

    Az égésfolyamat közben kialakuló nagy hőmérséklet, ami az 1700 Celsius fok feletti értéket is elérheti, hatására a levegő nitrogén- és oxigén tartalma egymással reakcióba lép, elsősorban termikus úton, tehát oxidációval alakulnak ki a nitrogén-oxidok. Magában a lángban és a láng kialvása utáni magas hőmérsékletű részben az oxigén molekulák aktív állapotba kerülnek, szétbomlanak oxigén atomokra, amik egy-egy nitrogénatommal nitrogén-monoxidot (NO) képeznek. A kipufogó rendszeren keresztül a környezetbe kijutó nitrogén-monoxid molekulák gyorsan reakcióba lépnek a levegő oxigénjével (oxidálódnak) és nitrogén-dioxidot (NO2) képeznek, ami sokkal toxikusabb vegyület, mint a NO. A légzőszervekbe jutva fejti ki toxikus hatását, mivel ott salétromsavat képez. Hosszabbtávon tüdőfunkció-csökkenést és hörgőgyulladást okoz. A légúti betegséggel küzdő gyermekekre különösen veszélyes. Legjobban a városi lakosság veszélyeztetett, mivel ők magasabb koncentrációnak vannak kitéve, mint a vidéki lakosság. Rendkívül veszélyes eleme a kipufogógáznak! Az NOx tartalom csökkentése az úgynevezett három-utas katalizátorok feladata, nitrogén és oxigén molekulákká redukálja ezt az igen veszélyes kipufogógáz összetevőt.


    POR/Részecskék (PM)

    Ez a "por" 10-100 mikron nagyságú részecskékből áll. Alap esetben a kibocsátás mértéke nem nagy, de gyorsításkor vagy nagyobb terhelés alatt megnövekszik.

    Dízel motoroknál fokozottabb a kibocsátás, mint a benzines motoroknál, de itt is a korszerűbb járműveknél a részecskeszűrő megakadályozza a légkörbe jutást.

    Az ilyen fajta kibocsátás elsősorban a dízelmotorokra jellemző. A dízelmotorból származó részecskék feketébbek, mint más részecskék így nagymértékben hozzájárulnak az épületek piszkolódásához. A részecske kibocsátás több forrásból származhat: a rendszerbe bekerült szilárd anyagok elégéséből, a motor kopásából, és képezhetik különböző salak- és illóanyagok (víz, nem elégett szénhidrogének és szulfátok). Az igen durva por (részecskék) csak az emberi szemet és a nyálkahártyát irritálja. A nagyon durva port az ember orra és torka kiszűri a belélegzett levegőből és csak alig kerül belőle a tüdő felső részébe, ahonnan is a szervezet azt könnyen el tudja távolítani. A legnagyobb problémát a legfinomabb por okozza, ami a tüdő legalsó részéig képes eljutni és onnan több évtized után képes csak távozni.

    A SUPERTECH® optimalizálja az égést, így nagymértékben csökkenti az el nem égett szénhidrogének lerakódását, ami valós problémát jelent, elsősorban dízel motorok esetében, hiszen megnövelik a karbantartási költségeket (befecskendezők és részecskeszűrő karbantartása).


    MI TÖRTÉNIK, HA JELENTŐSEN LECSÖKKENTJÜK VAGY MEGSZÜNTETJÜK AZ EL NEM ÉGETT SZÉNHIDROGÉNEK KIBOCSÁTÁSÁT?



    A KÉMYÉNYSEPRŐ HATÁS

    A SUPERTECH® csökkenti a szénmaradványok képződését. "Néhány" kilométer megtétele után elkezdődik a "kéményseprő" hatás az egész kipufogó rendszerben, eltávolítva a korábban lerakódott égéstermékeket. Az, hogy mikor kezdődik és mennyi ideig tart a "takarítás", függ a jármű életkorától, típusától, a vezetés stílusától és a jármű típusától.

    A "takarítás" kezdete és átlagos időtartama:

    Motorbicikli - "Takarítás" kezdete kb.: 3 km, "Takarítás" befejezése kb.: 500 km
    Személygépkocsi - "Takarítás" kezdete kb.: 5 km, "Takarítás" befejezése kb.: 4.000-5.000 km
    Furgon / busz -"Takarítás" kezdete kb.: 10 km, "Takarítás" befejezése kb.: 15.000 km
    Nagyjárművek - "Takarítás" kezdete kb.: 40 km, "Takarítás" befejezése kb.: 40.000 km

    Megjegyzés: A kipufogó átmérője nem befolyásolja a "takarítás" hatékonyságát vagy mértékét!

    FONTOS: A "takarítás" kezdetekor és alatt, járműtől függően előfordulhatnak indítási nehézségek. Ennek oka, hogy a rendszerben korábban lerakódott szénmaradványok leválnak, amik akadályozhatják a normál működést. A jelenség átmeneti és csak nagyon ritka esetben fordulhat az elő, hogy a jármű működőképtelenségét (nem indítható vagy leáll) idézi elő. Az ilyen jelenség nem a termék hibáját, hanem annak hatékony működését mutatja!



    Gyors és egyszerű telepítés



    A telepítés általában egyszerű és gyorsan kivitelezhető. Legtöbbször az üzemanyagtank szerviznyílásán keresztül történik, közvetlenül az üzemanyag-pumpához rögzítve (a SUPERTECH®-et rögzítő dróttal) úgy, hogy a készülék egyik vége a tank aljához érj, másik fele (amelyik feléhez a drót csatlakozik) 1-4 cm-re van onnan (a tank aljától). Ezzel a rögzítési móddal tudjuk azt biztosítani, hogy a SUPERTECH® "rezegni" tudjon, ami alapfeltétele a működésének!

    Ide kattintva bővebb információkhoz juthat a telepítésről...



    HOVÁ AJÁNLJUK A SUPERTECH®-et?



    Motorkerékpárok
    Személygépkocsik
    Teherautók
    Hajók
    Generátorok
    Buszok és egyéb személyszállító járművek
    Haszongépjárművek
    Munkagépek
    Szállítmányozó járművek



    Működése az EEC 93/116 direktíva és a SAE J1321 protokoll szerint bizonyított 1997 óta:



    10 egyetemi vizsgálat
    7 kormányhivatal
    8 független laboratórium
    25 nagy flotta
    12 nagy közlekedési vállalat



    … és ahol már használják:

    Olaszország, Szlovákia, Cseh Köztársaság, Szlovénia, Oroszország, Lettország, Litvánia, Ausztria, Hollandia, Portugália, Spanyolország, Ukrajna, Románia, Magyarország, Bulgária, Egyesült Arab Emírségek, Kanada, Szaúd-Arábia, Dél-Afrika, Csád, Gabon, Vietnam, Irán, Egyiptom, Brazília, Mexikó…

    MÁR 26 ORSZÁGBAN!


    Egy lépéssel két Világméretű problémát is meg tudunk oldani:



    A környezetszennyezés 30%-áért a járművek a felelősek - CSÖKKENTHETJÜK A SZENNYEZÉST! Az üzemanyag árak folyamatosan emelkednek - SPÓROLHATUNK!